Śpisz?


Mały człowiek, lat cztery, jedenaście miesięcy i 24 dni, kulturalnie jak majowa burza wpadł do sypialni.
Kultura polegała na tym, że zapukał (nauka nie idzie w las). Reszta była żywiołem jednym wielkim...
- Mamo, mogę pytanko? Jedno? - wrzasnął wprost to nieobudzonego jeszcze ucha.
- Dzień dobry. Się mówi - mruknęłam nieco niechętnie. Pytania o barbarzyńskiej porze w ostatnim tygodniu wakacji, wyprowadzają mnie z równowagi na co najmniej pół godziny!
- Dzień dobry? A dlaczego nie cześć? - zapytał - Ja wolę mówić cześć.
- Dobra - wykazałam się elastycznością - Możesz zacząć od cześć.
- Cześć mamo, to mogę pytanko?
- Cześć synu. Możesz. Ale najpierw buziaka poproszę - ... i nadstawiałam dzioba. Nadaremno...
- Później. Powiedz mi, bo zapomniałem, jak się nazywa ten wielki co jest?
No! Wielki co jest i jeszcze jak się nazywa. A co ja wróżka jestem? Nie znam wszystkich wielkich którzy są - pomyślałam i zażądałam sprecyzowania pytania.
- Jaki wielki ? I gdzie jest?
- No ten! Na górze u nas.
- A... Wujek ma na imię Michał - wujek kucharz, typowy chłop śląski, faktycznie - jest wielki. Ogromny nawet.
- Nie, nie wujek! - Krzysiek wyraźnie się zdenerwował - Ten drugi! Jak się nazywa?!
- Dawid? - zapytałam ze zdziwieniem przeogromnym. Innych drugich płci męskiej na górze brak. Są jeszcze dwie kobiety śląskie, ale postury raczej mikrej, więc się nie kwalifikują. O Dawidzie można powiedzieć wiele, ale ogromy to on może być tylko dla małego człowieka lat cztery, jedenaście miesięcy i 24 dni.
- No Dawid! - ucieszył się, że wreszcie doszliśmy do porozumienia - To on się pyta czy już nie śpisz!?

PeeS. Na zdjęciu Mały Człowiek i morze;)

Komentarze

  1. Hahahahahahahahaha no padłam po prostu :):):) Szybciej mi przyszedł do głowy wielki post :):):):)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawa jestem, dlaczego się ten Dawid pytał przez Małego Człowieka o to czy śpisz?;) Musi być w tym jakiś cel!

    OdpowiedzUsuń
  3. Podejrzewam, że ,,Ogromny'' pożądał śniadania...

    OdpowiedzUsuń
  4. Anaste...
    Wielki Post...Oj przydałby się. Ale taki prawdziwy, jak kiedyś;)

    OdpowiedzUsuń
  5. :D Uwielbiam Twojego bloga. Pozdrawiam z klęczek. ;)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Iwa...
    A bo to wiadomo gdzie celi i co robi?:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Malinconia...
    Rośnie mi... drugi komendant;D

    OdpowiedzUsuń
  8. W drodze...
    :))) Cały Krzyś:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgaga...
    A nie! Gotuje Wielki. Ja tylko sprzątam;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Akwarelia...
    Ty no nie wygłupiaj się... wstawaj:D

    OdpowiedzUsuń
  11. nie no .:))))))))))super:)))))


    ja mam tak ze Maużem swoim,zasypiam w najlepsze-a mam z tym problem-a on radośnie:śpiiiisz?
    nie kuźwa,tańczę!

    OdpowiedzUsuń
  12. haha:) A wiesz...mnie przyszedł do głowy Neptun. Co ja za skojarzenia miewam???!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Mijka...
    Czyżby Mauż był niereformowalny?;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Pieprzu...
    No to mi zagwozdkę dałaś. Będę się teraz zastanawiać dlaczego Neptun;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Własnie? Może morze na zdjęciu? A może przyszedł mi do głowy Gdańsk? Powinnam już wrócić do pracy bo za dużo mam czasu na czytanie i jakies pokrętne skojarzenia miewam. Aż się sama boję!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja właśnie z powodu konieczności powrotu do pracy mam takie skojarzenia dziwne. Strach to? Czy może paranoja jakaś?;D

    OdpowiedzUsuń
  17. hihihi no ładnie
    wszystkie Krzyski to fajne chłopaki ;))

    OdpowiedzUsuń
  18. Słodka pobudka ! :)))
    Moją to ja już muszę końmi wyciągać koło 11 z wyrka... wcześniej nie bywa. Nigdzie! :) Chyba, że się umówi - nie ze mną rzecz jasna.
    Fajny Mały Wielki Człowiek :)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Heheee uwielbiam tego typu dialogi. Dzieci są cudowne :D
    Pozdrówka dla Krzysia i jego zaspanej mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Hahahaha :)
    No dobra, fajnie było, a teraz powiedz: śpisz" :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeju...jak ja lubię budzenie tekstem "śpiiiisz?" Mało że budzą to jeszcze zaskakują zaspanego ludzia podchwytliwymi pytaniami...
    Nie no okrutne :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Euforka...
    Nie znam wszystkich, ale Ten z całą pewnością;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Iw...
    Hmmm ... też muszę ściągać. Jak trezba wstawać. jak jest wolne i można pospać on ściąga mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ivon...
    Ja tez uwielbiam... czytać. Znacznie mniej lubię jak mnie takimi budzą;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Magenta...
    Spalam! Wrrrrrrrrrrrr...;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Antares...
    Normalnie to bym zadziabała. Na Małego Człowieka jakoś nie umiem się gniewać;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten wielki, na górze? W sumie to jest pytanie takie filozoficzne! ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Boski Krzyś:-) Nivejko śpisz? A spałaś???;P heheh - masz świetnego Synka:-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Maura...
    Nooooooooo... ten który jest;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ladybird...
    Wiem. Mam tego cudowna świadomość;)

    OdpowiedzUsuń
  31. fajny, no co tu du zo gadac fajny chłopak:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wykombinował sobie Wielki z góry, że Młody z dołu najskuteczniej sprawdzi, że NIE ŚPISZ. Mnie tam się jeszcze nigdy nie zdarzyło spać, gdy dziecięcie przytuptało zadać to pytanie. Skubana, lekka jak piórko, ale po schodach to się tłucze jak słoń.

    OdpowiedzUsuń
  33. Beata...
    No co tu dużo gadać - nie można się nie zgodzić;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Mira...
    Wielki z Młodym mieli jakiś tajny układ. Badam jaki;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Hahaha :) dobre :) odpowiedź pewnie brzmiała "tak, śpię" ;D ?

    OdpowiedzUsuń
  36. Mądrala ten Twój synek:)Miał pewnie na myśli to, że Dawid choć mały ciałem to wielki umysłem alibo duchem:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Dzieci są bezkonkurencyjne! Czym byłaby literatura bez cytatów z życia codziennego tych naszych Młodych i Najmłodszych? Wiemy coś o tym... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Zgadzam się z Maurą. Można się w tym dialogu doszukać filozofii :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Jak widać wszystko (w tym wielkość) zależy od punktu widzenia ...albo jakoś tak;-)

    OdpowiedzUsuń
  40. Mała Mi...
    Odpowiedzi nie było. zapytał i wystrzelił jak z procy;D

    OdpowiedzUsuń
  41. Nika...
    Taaaaa... bardzo by tego chcieli. Jego rodzice;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Anulka...
    Cytatami z życia literatura stoi:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Butterfly...
    Filozof Krzysztof, właśnie westchnął... i poszedł lepić babki z piasku;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Akularnica...
    Oj tak. Albo jakoś tak;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Sprawa się rypła

O złamanej nodze

Bluszcz