Dawno, dawno temu, w marcu, byłam na koncercie Elżbiety Adamiak.
Konferansjerkę prowadził niejaki Poniedzielski Andrzej.
Wtedy to, po raz pierwszy usłyszałam wiersz... najfantastyczniej antyfeministyczny na świecie. Cudny:)
Od tamtej pory wielbię pana Andrzeja uparcie i skrycie...




Gdyby kobietę - abstrakcyjnie –
przewiesić przez trzepaka ramę.
I tak dokładnie i solidnie
to zrobić co z dywanem.
To uleciałaby razem z wiatrem
obłuda, fałsz i pruderia
zarozumialstwo i obżarstwo
pycha, egoizm, kokieteria.
Te wszystkie "Czemu, tyle palisz?"
Te wszystkie "Znowu piłeś"
Te wszystkie "Odłóż tę gazetę,
I znowu masła nie kupiłeś".
Te wszystkie spazmy, te migreny
Te wszystkie "Ach!" i "Och!", "Mój Boże"
"Jakże ja jestem nieszczęśliwa"
"Cóż ja na siebie włożę".
I ta niedobroć, brak zrozumienia
Ta dusza nieliryczna,
i ten despotyzm, brak litości
Pustość, oziębłość erotyczna.
Gdyby to wszystko razem z wiatrem
Jak kurz i pył gdzieś uleciało
To tylko to, co miłe, dobre
Nienaruszone by zostało.
Więc pracowitość, mądrość, dobroć
Czułość i nieszarzyzna
I przedsiębiorczość, i subtelność
Czyli po prostu... Mężczyzna!

Andrzej Poniedzielski


Jest mi glanc pomada, że ktoś uważa Dzień Kobiet za święto mocno niedzisiejsze.
Ja tam lubię goździki. Oraz wszystkie inne kwiatki:)

Źródło zdjęcia w sieci

Komentarze

  1. Dzięki za Poniedzielskiego wierszem, za goździk nostalgicznie "tamte czasy" przypominający i za "blablanie". Buziak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mira...
    Poniedzielski jest dobry na wszystko. Nawet na tę zimę za oknem:)

    Holden...
    Po okresie buntu i be-fuj na wszystko co tylko kojarzyło się z minionym okresem, goździk wraca do łask:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wiersz:D
    Pozdrawiam. Wirtualnego kwiatka na meila przesyłam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. super śmieszny ten wiersz pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro lubisz wszystkie roślinki to ja przesyłam całą plantację marihuany, żeby jeszcze bardziej bawiły nas wiersze Andrzeja. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ....cudny ten wiersz...:):)....

    OdpowiedzUsuń
  7. W...
    To ja lecę na pocztę ;)

    M...
    Bardzo lubię śmieszne wiersze :)

    Humorysto!
    Dzięki... Jest tylko jeden problem. Ja absolutnie nie wiem co z tym zrobić. I ma na to świadka :D

    OdpowiedzUsuń
  8. MajaK...
    Tez tak sądzę:) Bardzo go lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To tylko to, co miłe, dobre
    Nienaruszone by zostało.
    Więc pracowitość, mądrość, dobroć
    Czułość i nieszarzyzna
    I przedsiębiorczość, i subtelność
    Czyli po prostu... Mężczyzna!

    no tak
    to mógł napisać tylko mężczyzna :D
    wiersz baaardzooo mi się podoba :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiersz jest świetny! :) i brzmi przekonująco.
    A ładne kwiatki z okazji i bez okazji również lubię :), chociaż od goździków wolę róże.

    OdpowiedzUsuń
  11. :))) Ja lubi wszystkie święta, im więcej - tym lepiej. Goździk mi nie straszny - dużo chętnie przyjmę!:) A wierszyk wspaniały. Brawo panie Poniedzielski!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też uwielbiam Poniedzielskiego i wielokrotnie bywałam na koncertach przez niego prowadzonych. To była zjawiskowa konferansjerka. Wiersz fenomenalny! Pozdrawiam cieplutko!!! :-D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nivejko.
    Uśmiechłam się. Do Ciebie. I do wierszyka. I do pana Andrzeja. I do goździka. Lubię 8 marca. Bardzo. Szkoda tylko, że 8 marca tal żadmo lubi mnie... ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pewnie mnie nie lubi, bo robię tyle literówek. Nie - litrówek ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Euforka...
    No mężczyzna. I to jaki! Przez duże "m" :)))

    Iw...
    Nie ma znaczenia jaki to kwiat, ważne że jest:)

    Pieprzu...
    Ja tam też się świąt nie boje. Lubię świętować:)))

    Sylwia...
    Goździki wracają!

    Jolanta...
    Fenomenalny wiersz fenomenalnego Poniedzielskiego:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mauro!
    No i znowu to samo mamy...
    Jeszcze raz i kawa;D
    Mnie nie powinien lubić wcale. Ten 8 marca. Bo ja to nawet litrówek nie robię. Ja półlitrówki wale;D

    Ida...
    No!. I kultowe się robią;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Nivejka,
    a czy Ty wiesz, że mi się śniło, że przyjechałaś do mnie na... rowerze?
    właśnie w tej sekundzie sobie przypomniałam! O Jeny! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. każdy powód jest dobry,żeby dostawać prezenty-Czego wszystkim "kapłankom domowego ogniska" nie tylko jutro ale na co dzień życzę

    OdpowiedzUsuń
  19. Maura...
    No... to mi się zeszło deczko długo;D Odległość wszak niebagatelna, co nie znaczy że nie do przebycia;D
    Może kiedyś...:)))
    W razie co, mój dom we Wsi Nadmorskiej stoi otworem :)

    OLQA...
    Zgadzam się. A najfajniej to tak z okazji braku okazji dostać. Z partyzanta:D

    OdpowiedzUsuń
  20. Najbardziej lubie swieta "bez okazji" a wszelkiego rodzaju "dni" olewam, bo nie lubie jak mi ktos nakazuje odgornie swietowanie. No nie lubie i tyle. Wiec nie obchodze zadnych dni kobiet, matki, meczennicy, pielegniarki, dyrechtora, kochania, wsciku macicy itp. itd. Lubie urodziny, rocznice moje wlasne, to co dotyczy mnie i ewentualnie moich bliskich, nic zbiorowego;) Wiec panie pozwola, ze sie oddale;))

    OdpowiedzUsuń
  21. Maura, no! To ja tu z sercem i kluczami na dłoni, a ta się śmieje;D

    Stardust...
    Pozwolimy. Byleby nie na długo i nie na zawsze:D

    OdpowiedzUsuń
  22. Poniedzielski z bukietem goździków - to by był Dzień Kobiet!

    OdpowiedzUsuń
  23. Poniedzielski to nawet z polnym bratkiem :)))

    OdpowiedzUsuń
  24. :) uroczy! Nie znam tego pana... autora, ale wiersz świetny! :) Bardzo mi się spodobał!

    Kwiatek dla Ciebie @->-

    OdpowiedzUsuń
  25. Przecudny wierszyk! Poniedzielski w każdych ilościach :)

    OdpowiedzUsuń
  26. to mamy podobnie, Nivejko.
    jak dają, to biorę i dziękuję pięknie, a nie marudzę, że okazja nie taka ;-))

    OdpowiedzUsuń
  27. Wiersz - genialny
    Goździki - maja swój klimat.
    Wspaniałego poniedziałku 8 marca :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Mała Mi...
    Uroczy. I pan i wiersz:)
    Dzięki za kwiatka... nie zasuszę , ale zostawię w pamięci :)

    Magenta...
    Poniedzielski lekiem na całe zło!:D

    Emma...
    Dają biorę, bija spierniczam;D Wszystkiego naj :)

    Gosia...
    Wzajemnie:) Samych cudowności. Nie tylko dziś:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Przegiął pan Poniedzielski....na koniec wiersza powinno być nie "mężczyzna" ale " prawdziwa kobieta" ,która wreszcie odnalazła siebie.Ja sobie zażyczyłam na Kobiecy Dzień zamiast goździka czy innego ciętego kfiatulca, sadzonkę ,najchętniej jarzębiny:)))Bowiem chociaż mam awersję do odgórnie narzucanego mi świętowania to akceptuję to "święto" ,bo to niezły pretekst do otrzymania badyla:) Jak każda kobieta wielbię kwiecie wszelakie:))buziaki na Dzień Kobiet super babulcu:) mła:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. na mej wyspie gozdzikow brak niestety, beda tuliopany - tez dobrze.
    Wieszanie na trzepak dobry pomysl - i kolejne me blogoslowianstwo, jako ze zyje w kraju bez trzepakow. Toz to juz prawie uposledzenie :)

    najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
  32. goździki to są moje ulubione kwiatki. głównie z powodu zapachu, chociaż te dzisiejsze genetyczne mieszanki, które bossko wyglądają, niestety już nie pachną tak intensywnie. miałam kiedyś krótką przygodę z pracą w kwiaciarni. wszystkie bukiety robiłam z goździków:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nika...
    Poniedzielskiemu jestem wstanie wybaczyć ffffffffszystko:D Naj naja naj wszystkiego :)

    Miauka vel Magdalena ...
    Trzepaki to już w zasadzie zanikający widok, nawet na naszych podwórkach:D
    Najlepszego :)))

    Lelevina...
    Tez je lubię. a pachnieć to chyba już tylko te ogrodowe ...:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Beato, wszystkiego dobrego ci życzę:) Uśmiechaj się i pisz! To wtedy i my będziemy się uśmiechać:)

    OdpowiedzUsuń
  35. i tulipany, i tony słodkości, wprawdzie już mnie trochę mdli;-) aleeee co tam w taki dzień wytrwam;-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Wezmę sobie ten wiersz do serca. Tym samym Andrzej Poniedzielski - uosobienie i żywe logo Listopada - zarobił u mnie kolejny plusik. :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Andrzej Poniedzielski, czyli "człowiek - dynamit".;) Jak widzę, nie pozostaję odosobniona w uwielbieniu...:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Dzięki West:) Bardzo mi tego było dziś potrzeba...

    Jazz...
    Ciesz się, że w ogóle coś było;)))

    GM...
    To logo listopada to przez te urodę bagienną? Czy może przez durna chmurność, jakże pociągającą?

    Beatta...
    Wielbicielki Poniedzielskiego łączmy się! :D

    OdpowiedzUsuń
  39. I am really enjoying the theme/design of your web site.
    Do you ever run into any internet browser compatibility
    issues? A handful of my blog audience have complained about my website not operating correctly in
    Explorer but looks great in Chrome. Do you have any advice to help fix this problem?
    strona, http://resolutehearts.
    com/ElijahDod

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

O złamanej nodze

Sprawa się rypła

Bluszcz