Stop bezmyślności


Smutne, ale prawdziwe. Ku przestrodze...

- To jest szok proszem paniom, co się na tych plażach wyrabia - zbulwersowana śląska turystka wpadła niczym burza na taras. Z impetem usiadła na ławeczce obok. Drżącymi rękoma usiłowała zapalić papierosa. Kiedy jej się udało, zaciągnęła się dymem, po czym nie czekając na zachętę zaczęła opowiadać - Se pani wyobraź, że dzieciaka ugotowali.
- Że co? - zapytałam z niedowierzaniem.
- U G O T O W A L I! - powtórzyła z jeszcze większym przejęciem - To są rodzice? Ja się pytam? To są kurwy nie rodzice!
Turystka, matka trzem, silnym jak stal Budrysom, babcia gromadce rozrabiakom, grzmiała niczym wczorajsza burza.
- Poszli sobie , proszem paniom w morzu się chłodzić, a dzieciaka na plaży zostawili, w takim pół namiocie. I kurwy jedne nie zajrzeli przez półtorej godziny! To se pani wyobraź, co się tam działo! A wiesz pani jak się tłumaczyli? Że dziecko spało, to oni się pluskali, żeby nie przeszkadzać. No i ugotowali. Bo w tem namiocie pani, co go na słońcu postawili to było 70 stopni! Kurwy i mordercy na dodatek.
- Boże! To pewne? - zapytałam, szukając wzrokiem swoich dzieci. Babrały się w przydomowej piaskownicy, osłoniętej parasolem.
- Pewne! Niechbym tak jutra nie doczekała! - Ślązaczka z przejęciem uderzyła pięścią w bujny biust - Sama widziałam!

***
- Niestety, to prawda - koleżanka z medycznej służby potwierdziła smutne wieści - To maleństwo miało zaledwie cztery miesiące...

***
Wakacje nie zwalniają od myślenia. Dorosły człowiek, z nadciśnieniem czy chorobą serca, z reguły jest świadomy niebezpieczeństwa jakie niesie za sobą wylegiwanie się na plaży w czasie największego skwaru i jako pełnoletni odpowiada za swoje czyny. Co innego dzieci. Niewinne, niedoświadczone, zdane na łaskę rodziców.

Darłowo, Kołobrzeg, Ustronie Morskie... Bezmyślność rodziców bije smutne rekordy.

Komentarze

  1. O, żesz!:( Ostatnio weszłam na całkiem miły blog) /niestety zgubiłam linkę/, na którym znajdował się opis żywej żaby z wtopionymi w asfalt nogami. Minął tydzień, a ja jem widząc tę żabę, śpię razem z nią,czytam razem z nią teksty na necie, chodzę z nią do sklepu i do znajomych. Teraz mi dołożyłaś do tej żaby ugotowane dziecko. Idę się powiesić bo nie wyrobię. Wiszący za racice w dół CzarnyWieprz.
    Wypowiadanie się na temat głupoty - odpuszczam. Niedobrze mi AUTENTYCZNIE.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wierzę. Ja też cały czas mam przed oczyma to dziecko mimo, że tego nie widziałam. I nie mogę wyjść z podziwu nad brakiem wyobraźni...

    OdpowiedzUsuń
  3. Potworne. Niewyobrażalne. zastanawiam się, jak się teraz czują ci rodzice. Przecież zabili własne dziecko, Koszmar i groza. Biedne maleństwo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem jak się czują, nie jestem sobie w stanie tego nawet wyobrazić. I wiesz co, chyba nawet nie mam ochoty uruchamiać do tego wyobraźni...

    OdpowiedzUsuń
  5. O mój boże! Straszne, przerażające, brak słów!!
    Nie wierzyłam, aż do konca postu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Magda...
    Słowa na nic się zdadzą...:(

    OdpowiedzUsuń
  7. Mówimy tu o przeraźliwym, chronicznym braku rozumu i wyobraźni! Nie bronię tych "rodziców", ale nie wierzę, że specjalnie chcieli "ugotować" dziecko. Po prostu nie pomyśleli... Poniosą konsekwencje swojej głupoty, choć dziecku to życia nie zwróci.
    Dziecko nie żyje i to jest ogromna tragedia, ale dla mnie jeszcze większą tragedią jest fakt, że takich "rodziców" i ich biednych dzieci jest dosłownie cała masa.
    Sam widziałem umierające niemowlę, które spadło z rąk matki do płonącego kosza na śmieci!
    Głupich nie sieją - sami rosną. Gdyby wymyślono laboratoryjny test na brak wyobraźni i odpowiedzialności mielibyśmy mega-niż demograficzny.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chryste..dławi mnie w gardle.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaka makabra... aż mnie zaktało z przerażenia..

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze powtarzam, że w Polsce powinien być egzamin na dowód osobisty...

    OdpowiedzUsuń
  11. Pójdą siedzieć i zepsują statystyki wyborcze więźniów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jednak ludzka głupota i lekkomyślność nie zna granic. 4 miesięczne dziecko pozostawione bez opieki... Rodzicom po prostu szare komórki wyparowały przez te upały. Brak mi słów.

    OdpowiedzUsuń
  13. to straszne, lecz głupoty w świecie jest wiele, głupoty, która z pozoru wydaje się być niemożliwa, bo często rodzi się w umysłach uważanych za niegłupich...

    OdpowiedzUsuń
  14. bezmyślność = tragedia.

    Smutne.

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę przyznać, że brak mi słów...

    OdpowiedzUsuń
  16. cre(w)master ...
    Nie twierdzę, że specjalnie, ale bezmyślności nie usprawiedliwia nic!

    OdpowiedzUsuń
  17. słów brak, a bezmyślność ludzka sięga zenitu...coś strasznego...:((((

    OdpowiedzUsuń
  18. Elfka...
    Wiem, że to drastyczne, ale o taki rzeczach trzeba pisać. Ku przestrodze.

    OdpowiedzUsuń
  19. Diuk...
    To nie pierwsza taka makabra. Tyle, że to było tak blisko mnie...

    OdpowiedzUsuń
  20. Portier...
    Obawiam się, że liczba uprawnionych do głosowania znacznie by zmalała..

    OdpowiedzUsuń
  21. MUFKA...
    Żeby wiezienie miało moc leczenia z bezmyślności...

    OdpowiedzUsuń
  22. creative_asik ...
    Rodzicom po prostu brak wyobraźni. Czasami mam wrażenie, że niektórzy w telewizji rozumieją tylko reklamy piwa. Wszystkie inne informacje np. to ze nie powinno się wychodzić na słońce z tak małymi dziećmi umyka ich uwadze...

    OdpowiedzUsuń
  23. Stardust, Ladybird...
    Wasze milczenie jest wymowne...

    OdpowiedzUsuń
  24. Iwa...
    Podobno na głupotę nie ma rady...

    OdpowiedzUsuń
  25. Kate...
    Bardzo smutne. Dla nas. A co z rodzicami? do końca życia będą pamiętać o swojej głupocie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Mała Mi...
    Nie tylko Tobie. tez zaniemówiłam. Miałam o tym nie pisac, ale ...wyrzucenie z siebie takich myśli pomaga...

    OdpowiedzUsuń
  27. Kaś...
    ...a słońce było w zenicie...

    OdpowiedzUsuń
  28. Zamurowało mnie na cacy... choć właśnie wróciłam z pobytu nad morzem... to, jak zachowują się niektórzy rodzice - woła o pomstę do nieba... ich beztroska i głupota...
    Sama mojego 14-letniego Pierworodnego nie spuszczałam z oka, gdy walczył z falami, choć tuż obok grupka ratowników czuwała nad bezpieczeństwem kąpieli...

    Dziecinki szkoda:(

    OdpowiedzUsuń
  29. Jakoś mnie to nie dziwi.Zawsze uważałam,że nie wszyscy powinni mieć dzieci.Żadna prawdziwa matka nie zostawia niemowlaka samego na plaży nawet na 15 minut.I bądz pewna,że dość szybko zapomną o tym zdarzeniu, no chyba,że pójdą siedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak to możliwe?!!!
    jakiś kawałek mnie nie wierzy w to. Taki zdrowy, wierzący w ludzi. A drugi igra mu na nosie.
    A ja nawet psa oblewam woda,bo mu gorąco...

    OdpowiedzUsuń
  31. Ida...
    Morze jest piękne, tajemnicze i niebezpieczne. Nie można dzieci zostawiać samopas. Nigdzie. A już na pewno nie na plaży!

    OdpowiedzUsuń
  32. Anabell...
    Mnie jednak dziwi. Mimo wszystko. Wiem, że ludzie potrafią być skrajnie nieodpowiedzialni, a mimo wszystko mnie dziwi. To okrutne, ale mam nadzieję, że nie zapomną...

    OdpowiedzUsuń
  33. Zygza...
    Właśnie z tych samych powodów co ty nie wierzysz, ja się dziwię...

    OdpowiedzUsuń
  34. ;( brak wyobraźni,
    wakacji nad morzem, na upalnej plaży im się zachciało z 4 miesięcznym dzieckiem...
    tragedia

    raz, że w życiu bym takiego dziecka na takie słońce nie wyniosła a dwa, że nawet rzeczy osobistych samych na plaży bym nie zostawiła..
    trzy nie mieści mi się to w głowie

    OdpowiedzUsuń
  35. Przecież to aż niemożliwe, żeby aż tak nie mieć wyobraźni, jak można w ogóle spuścić z oczu takie maleństwo. Boże....:(

    OdpowiedzUsuń
  36. Dzieci, żaby, psy ... przypadki można mnożyć. Jest mnóstwo rożnych spraw za które jesteśmy odpowiedzialni. Sami na siebie tę odpowiedzialność przyjmujemy rodząc dzieci albo kupując sobie psy. Roztacza się przed współczesnym, młodym pokoleniem wspaniała wizję rodzicielstwa, nie wspominając, że to praca 24h. A większości z nich trzeba było powiedzieć, żeby sobie dali siana. Oni chcieli po prostu odpocząć od bycia odpowiedzialnymi. Czasem ludzie się śmieją, gdy ktoś mówi, że musi się już zmywać z imprezy, bo psa zostawił w domu samego. Jak się ma kogoś na kim nam zależy, zależy naprawdę (a nie "ma się go, bo nam rodzice poradzili"), to myśli się o nim co 5 minut.

    OdpowiedzUsuń
  37. niektórzy nie zasługują na to by mieć dzieci!

    OdpowiedzUsuń
  38. czteromiesięczne niemowle zostawic na półtorej godziny na plazy pełnej ludzi, gdzie każdy może je zabrac, wywrócic się na nie...? idiotyzm

    uczciwie analizowałam od razu dramatyczne przypadki ze swoimi dziećmi...wywrócenie wózka przez młodsze dziecko, wpadnięcie Wu do wanny (pełnej deszczówki) stojacej na dworzu, przecięce palca otwartą puszką i podobne...wszystko działo sie przy mnie, nie zdążyłam odłożyc jedne dziecko, bo ratować drugie...oczywiście to były drobiazgi, ale bolały...

    OdpowiedzUsuń
  39. Euforka...
    No właśnie jak można? Takie niemowlę na słońce wynieść?!

    OdpowiedzUsuń
  40. Aga_xy...
    Jak widać nic nie jest niemożliwe...

    OdpowiedzUsuń
  41. Myszka...
    Odpowiedzialność to takie piękne słowo, szkoda tylko, ze w praktyce rzadko używane...

    OdpowiedzUsuń
  42. OLQA...
    Niestety. Niektórzy myślą, ze skoro są na tyle dorośli, ze ktoś im dał dowód, to myślą odpowiedzialnie...

    OdpowiedzUsuń
  43. Beata...
    Myślałam o tym samym. Drżę przy każdym skaleczeniu. Nie do pomyślenia by było zostawienie...

    OdpowiedzUsuń
  44. Opowiedziałam o tym w domu - szok! Mój 6-latek sam nie mógł uwierzyć: "przecież dzidziuś sobie sam nie wyjdzie i nie kupi loda ani picia dla ochłody"....tyle w temacie. Okropna tragedia.

    OdpowiedzUsuń
  45. Zabić takich rodziców, to mało!!!

    OdpowiedzUsuń
  46. o bosz...

    niestety bezmyślność rodziców jest coraz większa,pokolenie wychowane na reklamach,durnych programach,nie znające własnej fizjologii,niekumate zupełnie.

    ostatnio wchodziłam nad Czarny Staw,droga tam jest stroma,kręta i kamienista,w każdej chwili można się obsunąć..kiedy schodziliśmy minęła mnie mamuńcia nap..przez telefon,przed nią wbiegał pięciolatek..tak z 10 m przed nią.

    OdpowiedzUsuń
  47. ojej. ale mi sie smutno zrobilo:(

    OdpowiedzUsuń
  48. Bestyjeczka...
    Twoje dziecko jest mądrzejsze od tamtych rodziców... Bezmyślnych...

    OdpowiedzUsuń
  49. Akularnica...
    Zabić bezmózga, a siedzieć jak za człowieka? Chyba nie warto...

    OdpowiedzUsuń
  50. Mijka...
    To jest pokolenie nastawione na odbiór. Nic od siebie...

    OdpowiedzUsuń
  51. Basia...
    Nie dziwi nic. To bardzo smutna historia...:(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Sprawa się rypła

O złamanej nodze

Bluszcz