Pierścienice

... czyli nie wszystko złoto co się ładnie nazywa.

Z podręcznika do biologii;

"Pierścienice, zwierzęta bezkręgowe, są podzielone na segmenty, które nazywa się pierścieniami - stąd nazwa grupy. W segmentach powtarzają się te same elementy budowy [...] przyssawka, paradia, szczecinki, śluzy..."

Bleeeeeeee. I fuj. I jeszcze raz bleeeeeee...
Nie dość, że brzydkie, mają jakieś szczecinki i śluzy to jeszcze na dodatek większość z nich jest obupłciowa...
Biedactwa. Nie wiedza co tracą. Tym bardziej, że nie mają kręgosłupa. Moralnego pewnie też.
Jedyna pociecha, że jako gromada ładnie się nazywają. I są towarzyskie. Bardzo łatwo dają się wyciągnąć na ryby...;)

Źródło zdjęcia w sieci: http://czasdzieci.pl/ro_zabawy/d,43,id,119930.html

Komentarze

  1. przyznam, że bardzo ciekawa jest owa dwupłciowość. W dzisiejszych czasach lepiej jest liczyć na samego siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie mów Nivejko,że wybierasz się na ryby :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Iimajka...
    Ależ skąd! Żadne ryby ani nawet grzyby. Idę na lwyby;)

    OdpowiedzUsuń
  4. :D Pisz jeszcze częściej Nivejko, będę miał częściej dobry humor :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rotek...
    Dziś testy gimnazjalne. Z nudów przeglądam wszystko co było pod ręką:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczeciniaste, różowe i dwupłciowe...potrójne bleeeeeeeeeeee.

    OdpowiedzUsuń
  7. hehe, jak byłam młodsza, dużo młodsza uwielbiałam je wciągać na haczyk :)

    OdpowiedzUsuń
  8. to w związku z dzisiejszym testem gimanzjalnym?

    OdpowiedzUsuń
  9. oooo pamietam meczarnie z tym w LO ;/

    OdpowiedzUsuń
  10. a co ma powiedzieć taka biedna szczeżuja ?już na starcie jest przegrana z taką nazwą.

    OdpowiedzUsuń
  11. oj tam, te w okularkach są ładne:)

    OdpowiedzUsuń
  12. A i biedne są, bo za tę swoją towarzyskość płacą niezłą cenę;) Już ja na ich miejscu wolałabym być mniej towarzyska;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Eeee te są całkiem sympatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Robal robalowi nie równy. Ale to i tak tylko robal...albo dwa...Tfuuuu, co za paskudy...

    OdpowiedzUsuń
  15. Może wydam się niegrzeczna a pytanie nie na miejscu (o gustach się ponoć nie dyskutuje) ale nie mogę się oprzeć- skąd Ci przyszły do głowy pierścienice z całą ich dwupłciowością i obłością???
    A zdjęcie cudne :)
    Verita

    OdpowiedzUsuń
  16. Mira...
    Co zrobić. Nie każdy może być piękny i gładki:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Margo...
    No powiedz jeszcze ze w zębach trzymałaś!

    OdpowiedzUsuń
  18. Mama Soni...
    Tak to lekcje biologii obrzydzają przyrodę:D

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzidka...
    Szczeżuja ... taaaaaaaaaaa. Ta to dopiero ma przechlapane;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mijka...
    No te jeszcze znośne:D

    OdpowiedzUsuń
  21. Beti444...
    Może to rodzaj poświecenia? Dla ludzkości?;D

    OdpowiedzUsuń
  22. Aga_xy...
    No. Starałam się znaleźć takie "przyjazne" dla oka;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Voluś...
    No właśnie w tym problem że się nie seksują. Biedactwa:D

    OdpowiedzUsuń
  24. O takie trzymanie w zębach Ci chodzi? http://ibidem.blox.pl/2011/04/Jana-Schirmer.html

    hehe

    OdpowiedzUsuń
  25. Tkaitka...
    Dobrze, że niektóre, na przykład te, pożyteczne:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Verita...
    Z nudów. Mi przyszły do głowy. jak byś musiała siedzieć 2 godziny i gapić się na 1(słownie ; jednego) dyslektyka to też by ci głupoty do głowy przychodziły;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Margo...
    No nie do końca...;D
    I skąd ty bierzesz takie obrazki??:D

    OdpowiedzUsuń
  28. To akurat nie ja, podejrzałam i się rozmarzyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Margo...
    Ty to masz marzenia:D

    OdpowiedzUsuń
  30. Pomyśl, takie hodowane... specjalnie na takie okazje. I po kiego nam byliby mężczyźni :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Margo...
    jakoś... nie jestem przekonana:D

    OdpowiedzUsuń
  32. a bo na innym etapie onirycznym jesteśmy :P

    OdpowiedzUsuń
  33. Margo...
    Nie wiem na jakim ty jesteś, ale jak gdzieś blisko mnie to ... to zbliżasz się do wyżyn:D

    OdpowiedzUsuń
  34. Świat robali obfituje w niezwykłe nazwy gatunkowe. Im brzydszy osobnik, tym miano piekniejsze... Pewnie w ramach rekompensaty!

    Za 120 minut ,,tete a tete'' z dyslektykiem pojedynczym winien być zapłacony wysoki dodatek!Już Ty wiesz za co!

    OdpowiedzUsuń
  35. I jeszcze mózgi mają w każdym segmencie :)

    OdpowiedzUsuń
  36. ble...robali nie lubię, ale myszy się za to nie boję :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Zgaga...
    Marna ta rekompensata:D
    PeeS. No powinien, ale wiesz jak to jest;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Scenki...
    Te to dopiero myślą... pierścieniowo:D

    OdpowiedzUsuń
  39. Emma...
    Z moją kocicą żadne myszy mi nie straszne;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Cóż, nie czas żałować pierścienic, skoro ofiarą padają myszy ... :)
    pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  41. Hmm.. Eno ten... tego ta ja bym chyba nie zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Zawsze z biologii cienka byłam...ale one na tym zdjęciu ładne są:))))

    OdpowiedzUsuń
  43. Wiesz, wcale nie wiadomo, droga Zołzo czy my na tej naszej jednopłciowosci czegos nie tracimy:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Iw...
    Pierścienice jakie są każdy widzi;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Butterfly...
    Ja tez nie. Robale jakoś mi nie smakują;)

    OdpowiedzUsuń
  46. Ania...
    Widać fotogeniczne bestie;)

    OdpowiedzUsuń
  47. Beata...
    A to mi dałaś do myślenia;)

    OdpowiedzUsuń
  48. pierścienice dżdżownice niezwykle pożyteczne paskudnice glebę spulchniają i nawet za to lubić się dają mej lubości do nich nieświadome bo bezmózgowe i nieme i tu mi się wena urywa... Nivejko inspirujesz mnie każdego dnia (lub też co drugi dzień)!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  49. ... (wena wróciła) obupłciowo glebę spulchniają i tak też siękochają...

    OdpowiedzUsuń
  50. Piotr...
    Pean ku czci i chwale pierścienic! Z pewnością są zachwycone każdym pierścieniem:D

    OdpowiedzUsuń
  51. Powinienem zacząć: "O pierścienice dżdżownice!" wtedy mielibyśmy pean apostroficzny:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Sprawa się rypła

O złamanej nodze

Bluszcz