Kilo

... i wcale nie będzie o nadwadze;)

- Ile waży kilo?

- Boszzzzzz... a cóż to za pytanie?
- Nie wiesz?! - triumfalnie wykrzyknęła Małoletnia. Była pewna że przyłapała mnie na niewiedzy. A guzik! O kilogramach to ja wiem wszystko i jeszcze więcej bo od zawsze z nimi walczę.
- Oczywiście, że wiem! - odparłam i w ostatniej chwili powstrzymałam się przed pokazaniem języka - Kilo czyli kilogram, czyli 100 deko czyli 1000 gram! O!
Małoletnia , mimo późnej pory popatrzyła na mnie oczami wielkimi jak spodki.
- A ile miejsca zajmuje takie kilo?
Doświadczenie życiowe, Matki Polki dwóch osobników rasy ludzkiej, nauczyło mnie, że nie ma dziwnych pytań. Tylko czasami nie bardzo wiadomo jak na nie odpowiadać.
- No to zależy...
- Od czego? - zapytała całkiem przytomnie i logicznie.
- Od tego co to jest. Kilogram cukru widziałaś. Mąka to tak mniej więcej tyle samo miejsca zajmuje, ale  na przykład takiego pierza to dużo trzeba na kilo.
- A co to pierze - zapytała. No ! No i co mnie podkusiło? Mogłam powiedzieć waty, albo jeszcze lepiej wacików. To nie! Teraz musiałam jeszcze wyjaśnić co to te pierze, skąd się biorą gęsi i ile trzeba piór na jedną podpuchę.
- Aha - powiedziała w końcu z rozdziawioną gębą - Rozumiem...
- No to się cieszę!
Szybciochem odprawiłam wieczorne rytuały; buzi-buzi, noski eskimoski, karaluchy pod poduchy... I huraaaaaa. Ewakuacja!
- A pamięci? - zapytała jak już byłam przy drzwiach - Ile zajmuje miejsca?
- Nie wiem - odpowiedziałam zgodnie z prawdą.
Bo nie wiem. I w zasadzie to mało mnie to interesuje. Komputer ma działać, a pamięć ma pamiętać;)

Źródło zdjęcia: http://www.focus.pl/dodane/publikacje/pokaz/publikacje/czy-kilogram-schudnie/nc/1/

Komentarze

  1. oj ojoj dzieci. czasmi sa meczace ale jak pomyslec oco pytaja to czsem naprawde ciezko odpowiedziec

    OdpowiedzUsuń
  2. Kilo pamięci to też jakieś 166 zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Love...
    Dzieci zawsze są genialne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Majowababcia...
    Czasami się pilnuje żeby nie zabrnąć za daleko:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Voluś...
    Czyli taki spory album:D

    OdpowiedzUsuń
  6. No cóż... Bycie matką bywa łatwe rzadko! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Iw...
    Za to gęsto jest fajnie;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się z iw :))) Mój młodszy "Pyton" właśnie opanowuje mowę i mam przechlapane - o WSZYSTKO pyta... I potrafi dobić pytaniem: "Cio lobisz?" w najmniej odpowiednim momencie... :))))

    OdpowiedzUsuń
  9. ja tam wiem swoje
    kilo żelaza jest cięższe , niż kilo pierza
    taka moja mądrość z dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  10. Z dziećmi nie ma lekko. Ciesz się,że nie masz np.piątki, takich małych, dociekliwych istot.
    Miłego, ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Magdalena...
    tyle, że ten moment jest nieodpowiedni dla ciebie. Dla Pytona jak najbardziej :D

    OdpowiedzUsuń
  12. I żeby jeszcze ten komputer pamiętał i raz na zawsze sobie zapamiętał, że MA działać;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzidka...
    W twoim przypadku to zrozumiałe. Żeby cie nie zdmuchnęły nasze nadmorskie wiatry musisz pchać żelastwo do kieszeni. Po kilo na każdą :D

    OdpowiedzUsuń
  14. No... to też zależy :D czy pamięcią jest kość, karta, czy mózg na ten przykład :P No właśnie...ciekawe ile może zapamiętać takie kilo mózgu ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Anabell...
    A nigdy w życiu! Z dwójką mam urwanie głowy:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Beti444...
    I że ma się nie psuć, nie zawieszać itd:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Antares...
    sporo, pod warunkiem, że się dobrze upcha:D

    OdpowiedzUsuń
  18. Ile waży kilo? Zawsze zależy co to jest i gdzie to trzeba zanieść ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. no prosz,jaka dociekliwa:)

    OdpowiedzUsuń
  20. eee, to ile tego pierza potrza na poduchę? ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Hihihi, lubię te Wasze rozmowy :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobrze, że moje dzieci już dorosłe :)

    OdpowiedzUsuń
  23. taaa ja też już wyrosłem z takich pytań, ale dobrze pamiętam niejeden surrealistyczny zgryz z którego nie umiałem wybrnąć.małe dzieci, mały kłopot, duże radzą sobie same

    OdpowiedzUsuń
  24. Matulu jakie ja mam braki. Gdzie nie wchodzę tam każdy tyle postów nasmarował :D

    A ja bym jeszcze ten kilko pierza przeliczyła na piórka ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. No cudownie wyszłaś z "opresji". pogratulować. mnie pytania moich dzieci też nieraz zaskakują...na takie pytania nie ma złotego środka.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak dobrze, ze moje juz nie pyta... ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. kilo pamięci = 1024 nie daj się złapac ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. bystra Mała, ciekawe po kim to ma?

    OdpowiedzUsuń
  29. Mijka...
    A jaka wścibska :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Iimajka...
    Nie wiem. Szczęśliwie nie posiadam:D

    OdpowiedzUsuń
  31. Aga_xy...
    Ja tez, tylko czasami mniej:D

    OdpowiedzUsuń
  32. Margo...
    Teraz zadają zapewne inne pytania;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ziemianin...
    W końcu wyrosną. A ja i tak się nie zestarzeję :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Ivon...
    Nie dam się wrobić. I melduję ze z powodu alergii nie mam takich poduszek:)

    OdpowiedzUsuń
  35. InusiaM...
    No nie ma. Ale gimnastyka dla umysłu przednia:D

    OdpowiedzUsuń
  36. Stardust...
    A wszyscy mi mówią, że jeszcze zatęsknię :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Eulalia...
    Aha. A co to znaczy?:D

    OdpowiedzUsuń
  38. Trzy lata temu moje dziecko mnie zażyło pytaniem o wagę kilobajta :):):):) Dzieciaki są fantastyczne :):):)

    OdpowiedzUsuń
  39. kilo wazy mniej wiecej jeden litr:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Kilo, podobnie jak sekunda, metr itp. jest przede wszystkim względne! Jak wszystko... Prócz dociekliwości milusińskich, ta bowiem cecha jest bezwzględna!

    OdpowiedzUsuń
  41. dzieciaki są rozkoszne
    skąd rodzą im się w główkach takie pytania? :D

    OdpowiedzUsuń
  42. Anaste...
    I nawet trudno odmówić tym pytaniom logiki. Ostatecznie kilo musi ważyć;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Zgaga...
    A im mniej czasu albo ochoty na gadanie tym bardziej bezwzględna:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Euforka...
    Z niewiedzy. I wyobraźni:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Takie kilo jest malusie :) Ale popatrz, jak to się człowiek sam, bez przymusu wpuszcza w kanał :))) Ech ta dociekliwość.

    OdpowiedzUsuń
  46. Zaskakujące są czasem te dziecięce pytania ;).

    OdpowiedzUsuń
  47. 1kilobajt pamięci ma 1024 bajtów a nie tysiąc ;)

    OdpowiedzUsuń
  48. Magenta...
    Spirala pytań jest w zadzie nieskończona! Oni mogą tak do "zawsze"

    OdpowiedzUsuń
  49. Eulalia...
    Dziś mnie zapytała czy na Helu jest dużo helu:D

    OdpowiedzUsuń
  50. Eulalia...
    To nadal jakaś ciemna magia dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Sprawa się rypła

O złamanej nodze

Bluszcz